Budapeşte -1-

Efendim nerden nasıl başlıyım bilemedim...
Tek postta bitçek gibi de değil...
O bakımdan bi başlangıç niteliğinde 
başlıyorum Budapeşte'yi anlatmaya...
Budapeşte'de 4 gün kadar kaldım...
Gezebildiğim kadar gezdim...
Çok güzel bi şehir...
Her tarafı tarih kokuyor...
Hele o nehirrr...
Gerçekten aşık olunası
geceleri bakmaya doyulmuyor...
Çok uzun ve sancılı bi yolculuktan sonra nihayet akşam
vardık...
İlk dikkatimi çeken şey bunlar oldu...


Efenim iner inmez heryerde
taxilere dikkat edin
yazıları var. 
Bi normak taksiler bir de
korsan taksiler var imiş.
Normal taksilerin üzerinde kocuman
numaralar yazıyor 000-00-000 gibi
bir de arka camlarında tarifeler var.
Dişerlerin sadece üstünde taxi yazıyo o kadar.
Biz otelden ayarlamıştık taksiyi 
o bakımdan bize hiç sorun olmadı.
Sonrada metro, otobüs ve tramvayla
istediğiniz heryere rahatça gidebilirsiniz.


Gider gitmez böyle bi harita edindiniz mi tamamdır =)




İlk gündüz gözüyle bu sokğı bu manzarayı gördüm...
Bütün sokaklar böyle...
Eski misss gibi apartmanlar...


Sonra da ver elini 2 no'lu tamvay...
Bu tramvayı unutmayın...
Hatta vaktiniz varsa bi ucundan binin gidin dönün
bedava şehir daha doğrusu nehir gezisi,
bütün köprüleri görün =)
Zaten 15dk falan sürüyor...




Biz ilk gün bu meşhur pazara geldik...
Buraya hem 2 hem de 47 ve 49 no'lu tramvaylarla 
gelebilirsiniz...
Ayrıca Vaci Utca'nın sonunda bulunuyor
(Vaci Utca Buda Peşte'nin İstiklal Caddesi) 
Biz ilk olarak yürüyerek geldik...
Blaha L. Ter'den 
yürüncek mesafe ama bütün tatil yürüyeceğinizi varsayarsak
arada bi tramvayları kullanın derim =)



Veee pazarın girişi...


Alt katta meyveler, sebzeler,


Salamlar, sosisler...


Bunlar da Macar salamı...
Almadan gelmeyin =)



Gerçekten çok güzel bi pazar...
Dışı, çatısı...
İçi her yeri çok çok çokk güzel...


Üst katta da el işi şeyler var...
El işleri inanılmaz güzell...
Ben öyle örtü meraklısı değilimdir ama
bu örtülere bayıldım bayıldııımmm...




Hele şu renkli olanlara bayıldımm =)


Ve üst katta bir de mamalar var =)


Bakınız baklava bilem var 


Bu da viyana şinitzeli...
Hepiciini yidim =)
Yimeden gelmeyin bunu da =)


Kocuman lahana dolması da var...



Bu da makarna ile şinitzel 
ama o devasadan değil bu =)


Veee Tuna...



Aslanlı köprü...




O akşam buradan ayrılamadım...
Fottilerde güzel ama...
Gerçeğinin büyüleyiciliğini anlatmamam...
Masal gibi bi şehir..


Efenim bir de gezilip görülesi Nehrin ortasında
Margit adası var...
Baharda çok daha güzel olur heralde
ama kışın da ayrı bir güzel...
Oraya da 2 no'lu tramvay ile son 
durakta inip köprüden geçebilirsiniz...




Bu şehirde heryer sanat eseri...
Şu köprülerin ayakları bilem...



Herkes missler gibi gelip sporlarını 
yapıodu...


Biz de bisikletimizi kiraldık
keyfini çıkardık =)


Efenim şimdilik bu kadar...
Yemek yediğimiz yerler...
Bir iki mağaza da var anlatçağım =)
o bi diğer postta =)

Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Hello We are OddThemes, Our name came from the fact that we are UNIQUE. We specialize in designing premium looking fully customizable highly responsive blogger templates. We at OddThemes do carry a philosophy that: Nothing Is Impossible

4 yorum:

mutlu inci dedi ki...

çok çok çok beğendim kesinlikle oraya gitmeyi çok isterdim pazarları ne kadar düzenli hiç bizimkilere benzemiyor

Handesign... dedi ki...

Evet gerçekten çok güzel sen de gidersin umarım Mutlucum, aslında bizim gibi pazarları da var burası daha çok market gibi ondan düzenli bu kadar =)

Adsız dedi ki...

çok güzel görünüyor her yer bayıldım ya paylaşım için teşekkürler:)

Handesign... dedi ki...

keyifle okuduğunuza sevindim =) devamı da gelicek =)