hhandesign mutfakta! Şeker Hamurlu Kurabik Yapımı



Şu şeker hamuru neymiş?
Onunla nasıl kurabik yapılırmış?
ikbush'un kızı olarak bu işe bi el atmazsam olmazdı...
bahanem de vardı...
girdim mutfağa başladım bi doğumgünü hedaysei hazırlamaya...


Malzemeler:

Kurabiye için:
200gr margarin ya da tereyağı (oda sıcaklığında)
2 Kahve Fincanı pudra şekeri
1 Yumurta sarısı
Aldığı kadar un (en nefret ettiğim tabir, yaklaşık 3-3.5 su bardağı gibi iyi oluyor)
1 Paket Vanilya (ya da isterseniz tarçın, zencefil gibi baharatlar da koabilirsiniz yılbaşı versiyonunda onun için de mutfağa girmeli)

Şeker Hamuru:
70ml. su 
1.5 çorba kaşığı toz jelatin (gıda çarşısında mevcut ama orada kiloyla satılıyor, fazlası elinizde kalır, bi aktarlara da bakın bazı aktarlda bulunabiliyor)
2 çorba kaşığı sıvı glikoz (bunu da aktarlarda bulabilirsiniz)
1 kilo pudra şekeri (bu da göz kararı, biraz az biraz fazla olabilir)




Öncelikle un hariç bütün malzemeyi mikser ile bi güzel karıştırın,
sonra da yavaş yavaş unu...
Sonra da önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında,
10-15 dk da misss gibi oluyor.



Suyu kaynatıp, ocaktan çekip jelatini içine serpin,
o eriyince içine glikozu atın
sonra yoğuracağınız kaba döküp içine yavaş yavaş pudra şekerini içine ataraktan 
misss kokulu şeker hamurunu elde ediyorsunuz...



Sonra da keyfinize göre, gıda boyalaryla renklendirip,
keyfinize göre şekiller yapıp  misler gibi kurabikler elde etiniiiiizz...
Ben mesela bu baykuşu tamamen elle yaptım, siz de internetten araştırıp
biraz da vakit harcayıp çok güzel kurabikler yapabilirsiniz...
Bi iki püfler var tabi...

Püf 1: Şeker hamuru hemen kuruyuveriyo, en güzeli azcık parçalar alıp sonra poşetlere koymak...
Püf 2: Üstü beyaz beyaz oldu mu hemen accık suyu sürüverin üzerine... azıcık ama =) Pasparlak oluyor..
Püf 3: Şeker hamurunu da yapıştırmak için yumurta peyazı ile pudra şekerini çırpmak gerekiyo harika bir zamk oluyor...







Bir de misler gibi paketlediniz miiii...
Bakmaya doyulmuyolar...

Share this:

ABOUT THE AUTHOR

Hello We are OddThemes, Our name came from the fact that we are UNIQUE. We specialize in designing premium looking fully customizable highly responsive blogger templates. We at OddThemes do carry a philosophy that: Nothing Is Impossible

12 yorum:

Gizem dedi ki...

Kurabiyeler çok güzel gözüküyor ve fotoğraflara bayıldım !!

bloguma beklerim ben de

http://lifetoastylized.blogspot.com

Handesign... dedi ki...

Çok teşekkürler!!! :))

^zeynep^ dedi ki...

wow!!! handeeee!! insan yemeye kiyamazzz!!! çok güzel olmuslar! ellerine saglik!!!

Handesign... dedi ki...

aynen vallahi yemeye kıyamıyo insan =)
çokkk teşekkürlerrr =)

Adsız dedi ki...

Elinize sağlık.Bende bir zamanlar şu marshmallow dan şeker hamuru yapmıştım belki netten görmüşsünüzdür.Ama gel gör ki çok zahmetli bu daha kolaymış tabii en kolayı şeker hamuru da böyle de uğraşmak güzel.Malzeme bulabilmekte başka bir sorun.

Handesign... dedi ki...

aaaaaa marshmallowla nasıl oluyor? Duymamıştım hiç, bi de öyle denemek lazım =)

ELFony dedi ki...

Anasının kızı ya!! Muhteşem olmuşlar..

Handesign... dedi ki...

çok mercüüü =)

mutlu inci dedi ki...

tek kelimeyle harika handuşum bilirsin tatlı canavarıyım ben bunlarda gel beni ye diyor resmen

Handesign... dedi ki...

evet ya renkli renkli daha bi cazibeli oluyoler =))))

begüm dedi ki...

benim doğum günü kurabişleriiim :D ellerine sağlık handişkom süperler yemeğe kıyamadım her zamanki gibi :)))

Handesign... dedi ki...

ni demek şekerimm =) biblo olarak yaptım ben onları zati :D